Jak dbać o swoją sylwetkę?

W dzisiejszych czasach otoczenie nieustannie wywiera na nas presję aby dobrze i zdrowo wyglądać. W telewizji oraz internecie nieustannie widujemy szczupłe sylwetki modelek oraz piłkarzy, którzy są uwielbiani przez miliony. To oczywiste, że chcemy się do nich upodobnić. Pragniemy podobać się płci przeciwnej, a to właśnie wygląd jest najważniejszy w relacjach damsko-męskich. Ktoś kto nie dba o siebie i o swoją sylwetkę, może być na wstępie skreślony przez potencjalnego partnera lub partnerkę. W dodatku osobom szczupłym i wysportowanym o wiele łatwiej jest odnaleźć się na rynku pracy. Pracodawcy bardzo często dyskryminują ludzi otyłych, wyśmiewają ich i odrzucają ich oferty. Zakładają, że taki człowiek nie podoła trudom pracy fizycznej, a tym bardziej nie sprawdzi się w pracy przy obsłudze klienta. Dlatego warto dbać o swoją sylwetkę i cały czas kontrolować swoją wagę. Pamiętaj, że jest to nieustanny proces i ciągła walka. Walka, w której wchodzi w grę Twoje zdrowie, a także całe życie zawodowe i osobiste. Jeśli chcesz podjąć tą walkę musisz cały czas zdrowo się odżywiać, jeść dużo warzyw i unikać wysokokalorycznych potraw. Zwłaszcza tych kupowanych w popularnych fast-foodach. Dodatkowo bardzo ważna jest aktywność fizyczna. Na początek zacznij od czegoś prostego – na przykład spacery na świeżym powietrzu. W dalszej kolejności doskonałą opcją będzie zapisanie się na siłownię lub basen. Pływanie jest zalecane szczególnie dla osób skrajnie otyłych, które chcą zrzucić zbędne kilogramy. Pamiętaj, też że nadwaga to nie tylko mało atrakcyjny wygląd. Może również prowadzić do groźnych dla Twojego organizmu chorób. Nie pozwól więc na to i dbaj o swoje zdrowie. Kolejnym bardzo ważnym elementem pomocnym w kontrolowaniu swojej wagi jest BMI. Co to takiego? To nic innego jak wskaźnik, który określa nam naszą aktualną kondycję fizyczną. Jest to przydatne narzędzie, które w prosty sposób pokaże Ci czy Twoja waga mieści się w normie, czy może już dawno przekroczyła wszelkie normy i potrzebne jest natychmiastowe działanie. Jak obliczyć BMI? Okazuje się, że jest to banalnie proste. Każdy przeciętny człowiek, który na co dzień nie ma żadnej styczności z medycyną jest w stanie to zrobić. Nie jest to również żadne skomplikowane, matematyczne działanie. Wystarczy podzielić naszą aktualną masę ciała (w kilogramach) przez wzrost do kwadratu (w metrach). Przed wykonaniem tego działania dokładnie zważ się na wadze elektronicznej. Najlepiej zrób to na czczo – pomiar wykonany po posiłku może być niedokładny i mylący. Do obliczenia BMI możesz wykorzystać również darmowe kalkulatory dostępne online. Musisz wiedzieć, że wskaźnik BMI nie zawsze będzie wiarygodny. W przypadku niektórych osób może zdecydowanie sugerować błędne wnioski. Jeżeli obliczymy BMI kulturysty, który ma bardzo rozbudowaną masę mięśniową, jego BMI będzie wskazywało na otyłość. Dlatego w takich skrajnych przypadkach o wiele lepsze będzie udanie się do specjalisty i zmierzenie poziomu tłuszczu w organizmie oraz wykonanie szeregu innych badań oceniających nasz stan zdrowia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here