Jak zabrać się za odchudzanie?

W obecnych czasach otaczający nas świat bez przerwy wywiera presję na każdego z nas. Życie w pośpiechu i nieustannym stresie nie jest łatwe, wielu ludzi popada przez to w depresję. Wówczas bardzo łatwo szukać pocieszenia w alkoholu lub innych używkach. Jednak poważnym problemem, który nie wielu dzisiaj dostrzega, jest sięganie w takich sytuacjach po jedzenie. Tłuste i wysokokaloryczne potrawy prowadzą nas w kierunku otyłości. Nie oszukujmy się, teraz wszyscy wymagają od nas szczupłej sylwetki. Nie powinniśmy więc odstawać i być gorszym od innych. Dlatego jeżeli zauważyłeś, że przybyło Ci kilka lub kilkanaście kilogramów nie lekceważ tego problemu. Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że wszyscy to widzą. Z pewnością chciałbyś kiedyś umówić się na randkę, albo znaleźć lepszą pracę. Z Twoją nadwagą może stać się to olbrzymim problem. Lepiej jak najszybciej uświadomić to sobie i podjąć walkę nim będzie za późno. Pytanie tylko od czego zacząć? Jak szybko schudnać? Pamiętaj, że odchudzanie to trudny i żmudny proces. Nikt nie gubi zbędnych kilogramów w kilka dni. Często wymaga to miesięcy, a nawet lat. Dlatego nie nastawiaj się na natychmiastowe efekty, bo możesz się łatwo rozczarować. Na początek zacznij od diety. Zajrzyj do swojej lodówki i pozbądź się z niej wszystkich wysokokalorycznych produktów, które do tej pory zjadałeś. Zastanów się czym mógłbyś je zastąpić. Na przykład zamiast białego pieczywa wybierz te z mąki pełnoziarnistej. Do obiadu zamiast ziemniaków wybierz kaszę lub ryż. Dodaj do tego zdrową, samodzielnie przygotowaną sałatkę. Staraj się jadać regularnie, i nie podjadać między posiłkami. Kolacje jadaj dosyć wcześnie żeby nie kłaść się spać z pełnym brzuchem. Są to podstawowe zasady zdrowego odżywiania, ale często o nich zapominamy. Kolejnym Twoim krokiem w kierunku zdrowego odżywiania będzie aktywność fizyczna. Nie musisz od razu zapisywać się na siłownię lub wykonywać katorżniczych treningów w domu. Nie chodzi przecież o to żeby stać się zawodowym sportowcem. Zbyt ciężkie ćwiczenia mogą prowadzić do przetrenowania i zniechęcą Cię do dalszej pracy. Dlatego na początek zacznij od spacerów. Codziennie staraj się przejść kilka kilometrów, na przykład w drodze do pracy. Na pewno poprawi Ci się przy tym humor i zyskasz więcej energii. Dopiero gdy już będziesz gotowy rozpocznij w domu od prostych ćwiczeń, a być może w przyszłości będziesz gotowy na trudniejsze wyzwania. Warto podczas całego procesu odchudzania odwiedzić lekarza specjalistę. Skieruje Cię na wszystkie konieczne badania, które sprawdzą czy z powodu Twojej nadwagi nie grożą Ci jakieś poważne choroby. Z pewnością zmotywuje Cię to do dalszej pracy nad sobą. Dodatkowo lekarz udzieli Ci cennych porad i wskazówek dotyczących diety i ćwiczeń. Nie zapominaj cały czas kontrolować swojej wagi. W tym celu zakup sobie elektroniczną wagę, która zmierzy Twoją wagę z olbrzymią dokładnością. W dodatku niektóre wagi obliczają również wskaźnik BMI oraz poziom tłuszczu, a te informacje mogą okazać się bardzo przydatne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here