Zawodów, które związanych jest z nieruchomościami jest naprawdę dużo. Do tej listy możemy zaliczyć np. dewelopera, agenta nieruchomości czy administratora nieruchomości. Co prawda ten ostatni różni się nieco charakterystyką zawodu, to wciąż pozostaje w temacie nieruchomości. Na czym polega praca takiego administratora? Czy posiada on cechy wspólne z zarządcą nieruchomości? Odpowiadamy!
Przeczytaj też: https://www.zawody.pl/praca-administratora-nieruchomosci/
Administrator nieruchomości, a zarządca nieruchomości
Sporo osób posiada mylne wyobrażanie co do tych dwóch profecji. Dużo ludzi uważa, że administrator nieruchomości, a zarządca nieruchomości to jedna i ta sama osoba, która posiada taki sam zakres obowiązków. Prawda okazuje się być jednak inna.
W polskim prawie nie ma takiego pojęcia jak „administrator”. Administrowanie jest to czynność, która zawiera się generalnie w pojęciu zarządzania nieruchomością, ale oznacza podstawowe czynności dotyczące opieki nad nieruchomością, takie jak np. sprzątanie w obrębie danej nieruchomości, pobieranie opłat czynszowych od lokatorów, monitorowanie i usuwanie awarii czy prowadzenie korespondencji.
Administrator nieruchomości – obowiązki
Jakie są obowiązki administratora biurowego? Taka osoba przede wszystkim:
- nadzoruje budynek, budynki, osiedla,
- dba o czystość budynków mieszkalnych,
- prowadzi prace konserwacyjne i remontowe,
- kontroluje stan techniczny urządzeń i instalacji,
- przyjmuje skargi i zgłoszenia od lokatorów,
- bezpośrednia obsługa Wspólnot Mieszkaniowych,
- nadzoruje nad jakością świadczonych usług przez firmy obsługujące nieruchomość.
Jak sama nazwa wskazuje, osoba taka odpowiedzialna jest za administrowanie budynku, budynkami lub też całym osiedlem. Pracownik taki bierze udział w realizacji zadań związanych ze sferą inwestycyjną lub remontową. Co więcej odpowiada on za utrzymanie czystości i bezpieczeństwa w administrowanych budynkach.
Jakie wymogi musi spełniać kandydat na to stanowisko?
Wymogi na stanowisko administrator biurowy to:
- wykształcenie średnie lub wyższe
- minimum 3 letnie doświadczenie na podobnym stanowisku;
- wiedza i doświadczenie w zakresie technicznej obsługi budynków oraz znajomości prawa budowlanego;
- umiejętność rozwiązywania problemów technicznych oraz zarządzania budynkiem i infrastrukturą zewnętrzną;
- wysoko rozwinięte umiejętności komunikacyjne;
- bardzo dobrze rozwinięte umiejętności w zakresie organizacji pracy;
- dyspozycyjność, samodyscyplina, samodzielność i zaangażowanie;
- zdolność szybkiego uczenia się;
- umiejętność rozwiązywania problemów;
- biegła znajomości środowiska Microsoft Office
- wysoka etyka zawodowa.
Zobacz też: http://www.mediaelite.pl/sekretarka-jak-nia-zostac/