administator

Zawodów, które związanych jest z nieruchomościami jest naprawdę dużo. Do tej listy możemy zaliczyć np. dewelopera, agenta nieruchomości czy administratora nieruchomości. Co prawda ten ostatni różni się nieco charakterystyką zawodu, to wciąż pozostaje w temacie nieruchomości.  Na czym polega praca takiego administratora? Czy posiada on cechy wspólne z zarządcą nieruchomości? Odpowiadamy!

Przeczytaj też: https://www.zawody.pl/praca-administratora-nieruchomosci/ 

Administrator nieruchomości, a zarządca nieruchomości

Sporo osób posiada mylne wyobrażanie co do tych dwóch profecji. Dużo ludzi uważa, że administrator nieruchomości, a zarządca nieruchomości to jedna i ta sama osoba, która posiada taki sam zakres obowiązków. Prawda okazuje się być jednak inna.

W polskim prawie nie ma takiego pojęcia jak „administrator”. Administrowanie jest to czynność, która zawiera się generalnie w pojęciu zarządzania nieruchomością, ale oznacza podstawowe czynności dotyczące opieki nad nieruchomością, takie jak np. sprzątanie w obrębie danej nieruchomości, pobieranie opłat czynszowych od lokatorów, monitorowanie i usuwanie awarii czy prowadzenie korespondencji.

Administrator nieruchomości – obowiązki

Jakie są obowiązki administratora biurowego? Taka osoba przede wszystkim:

  • nadzoruje budynek, budynki, osiedla,
  • dba o czystość budynków mieszkalnych,
  • prowadzi prace konserwacyjne i remontowe,
  • kontroluje stan techniczny urządzeń i instalacji,
  • przyjmuje skargi i zgłoszenia od lokatorów,
  • bezpośrednia obsługa Wspólnot Mieszkaniowych,
  • nadzoruje nad jakością świadczonych usług przez firmy obsługujące nieruchomość.

Jak sama nazwa wskazuje, osoba taka odpowiedzialna jest za administrowanie budynku, budynkami lub też całym osiedlem. Pracownik taki bierze udział w realizacji zadań związanych ze sferą inwestycyjną lub remontową. Co więcej odpowiada on za utrzymanie czystości i bezpieczeństwa w administrowanych budynkach.

Jakie wymogi musi spełniać kandydat na to stanowisko?

Wymogi na stanowisko administrator biurowy to:

  • wykształcenie średnie lub wyższe
  • minimum 3 letnie doświadczenie na podobnym stanowisku;
  • wiedza i doświadczenie w zakresie technicznej obsługi budynków oraz znajomości prawa budowlanego;
  • umiejętność rozwiązywania problemów technicznych oraz zarządzania budynkiem i infrastrukturą zewnętrzną;
  • wysoko rozwinięte umiejętności komunikacyjne;
  • bardzo dobrze rozwinięte umiejętności w zakresie organizacji pracy;
  • dyspozycyjność, samodyscyplina, samodzielność i zaangażowanie;
  • zdolność szybkiego uczenia się;
  • umiejętność rozwiązywania problemów;
  • biegła znajomości środowiska Microsoft Office
  • wysoka etyka zawodowa.

Zobacz też: http://www.mediaelite.pl/sekretarka-jak-nia-zostac/ 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here